Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur arbetar ni med er marknadsföring?

Hej!

Jag skriver ett skolarbete om er organisation och tänkte berätta lite kort om de marknadsföringskanaler som ni använder er utav för att få ut ert budskap.

Jag har några frågor: Vilka kanaler använder ni er utav (alltså sociala medier, reklampelare ute, annonser, tv osv).
Finns det någon statisitk över vilka marknadsföringskanaler som genererar mest intäkter (om tillexempel man ser större engagemang via tv reklam).

Tack för hjälpen! 😀

Med vänliga hälsningar

Julia Fredriksson

Kommentarer

  • Hej Julia.
    Tack för ditt intresse för vår organisation.

    Vi använder oss av en rad olika kanaler - i princip alla som du själv nämner. Många av mediehusen är generösa mot oss och erbjuder gratis, eller starkt rabatterade priser som vi i möjligaste mån försöker nyttja. Det gör att våra kampanjer ibland inte blir helt optimala utan erbjudandet styr ofta vår införanden. Detta på grund av att vi är väldigt restriktiva med hur vi använder våra insamlade medel.

    Vilken kanal som genererar flest gåvor är svårt att skilja ut - vad som i slutänden gör att personen ger pengar. Troligtvis är det vår konsekventa uttryck i vår marknadskommunikation som gör att vi är lätta att känna igen och att vi i så stor utsträckning som möjligt ger det enkelt för människor eller företag att ge till oss.

    Vi kan direkt se när vi sänder TV-reklam att antalet gåvor påverkas.

    Hoppas att detta ger dig mer fakta till ditt skolarbete, lycka till!
    Hälsningar,

    Anne Bergsten

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.