Till senaste kommentaren

Hur arbetar ni med er marknadsföring?

Hej!

Jag heter Johan Olsson och vi har en uppgift i skolan där vi ska göra en marknadsföringsanalys av en människorättsorganisation. Jag har då valt att göra denna uppgiften om barncancerfonden.

Mina frågor är då:
Hur arbetar ni med er marknadsföring?
Hur skiljer ni er från era "konkurrenter" i marknadsföringen?
Vilka medier använder ni er av för att nå ut med er marknadsföring och vilka för- och nackdelar har dessa medierna?
Hur tänker ni när ni gör er marknadsföring?

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Tack för dina frågor och för att du har valt att tänka på Barncancerfonden!

    När vi tar fram vår kommunikation är det viktigt för oss att den förmedlar våra kärnvärden – hopp, mod och ansvar. Till det är vi också måna om att i möjligaste mån hålla vårt kommunikationskoncept som är viktigt för igenkänningen, men också för varumärkets förtroende. Konceptet bygger på ”barn och cancer hör inte ihop”, vilket innebär att de generösa människor och/eller företag hjälper till att #delaordet. 

    Vår ambition är att vara så tydliga som möjligt med vad vårt uppdrag så att de som väljer att stödja vår verksamhet ska känna sig trygga med att pengarna når fram med så lite kringkostnader som möjligt. Av samma anledning är vi otroligt restriktiva med hur vi använder pengar och tar gärna emot möjligheter som gör det möjligt att nå ut med vårt budskap utan kostnad. Till exemel har vi ett fint samarbete med Clear Channel som erbjuder oss gratis utrymme då och då. Detsamma gäller tv-kanaler och andra typer av mediakanaler.

    Om du har fler frågor, så är du självklart välkommen tillbaka med dem, gärna direkt på mail till mig på anne.bergsten@barncancerfonden.se.

    Lycka till med ditt arbete!

    Hälsningar,
    Anne Bergsten

    Anne Bergsten
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.